- Використання ефективних форм і методів організації навчальної діяльності щодо формування мовленнєвої компетентності учнів початкової школи.
- План семінару (березень 2015)
Стимулювання пізнавальної діяльності учнів
з позиції індивідуального підходу на уроці
- Думайте про те, що хоче учень.
- Спирайтесь на бажання.
- Використайте ідентифікацію.
- Говоріть про те, що цікавить ваших учнів, а точніше, - з цього починайте.
- Виявляйте повагу до захоплень, думок.
- Визначайте достоїнства. Викликайте в учня ентузіазм і розвивайте все, що є кращого в людині за допомогою визнання його достоїнств.
- Акторствуйте. Особливо уникайте прискіплювань до будь-яких дрібниць. Не критикуйте! Щиро старайтеся зрозуміти свого вихованця, дивіться на речі його очима.
- Схвалюйте успіхи. Слова і жести схвалення потрібно адресувати не тільки кращим учням, а й усім, хто виявляє старання у навчальній роботі.
Зробити роботу привабливою допоможуть вам і помилки учнів, точніше, наше до них ставлення. Треба знаходити максимум стимулів з помилок, на яких можна навчитися: «Прекрасна помилка!», «Невипадкова помилка!», «Помилка, яка підводить до істини!», «Спасибі, твоя думка не зовсім правильна, але дає підстави для роздумів».
- Надавайте спілкуванню особистої спрямованості «Тобі треба, Саша! Ти – чоловік». Школяр повинен відчути задоволення, оскільки , долаючи труднощі, вчинив так, як годиться дорослій, мужній людині. Крім того, він повинен бути радий і гордий, що справа зроблена. Це обов’язкові доповнення до «треба».
- Приймайте учня таким, яким він є. Вчіться розуміти учня, замість того, щоб його насильно змінювати.
- Апелюйте до самолюбства.
- Показуйте досягнення.
- Обережно підтримуйте досягнення.
- Хваліть.
- Критикувати співпереживаючи.
- Пошук нестандартних рішень.
- Використовуйте заохочення.
Методи формування пізнавальних інтересів
Метод навчальної дискусії – суперечка, обговорення будь-якого питання навчального матеріалу.
Метод забезпечення успіху в навчанні – метод, який передбачає допомогу вчителя відстаючому учневі, сприяє розвитку в нього інтересу до знань, прагнення закріпити успіх.
Метод пізнавальних ігор – спеціально створена захоплювальна розважальна діяльність, яка має неабиякий вплив на засвоєння учнями знань, набуття умінь і навичок.
Метод створення ситуації інтересу в процесі викладання навчального матеріалу- використання цікавих пригод, гумористичних уривків, цікавих випадковостей тощо.
Метод опори на життєвий досвід учнів – полягає в тому, що в повсякденному житті за межами школи діти спостерігають факти, явища, події, з якими знайомляться при вивченні шкільних предметів.
Методи стимулювання обов’язку і відповідальності у навчанні
Ці методи передбачають пояснення школярам суспільної значущості навчання; висування вимог, заохочення до сумлінного виконання обов’язків; оперативний контроль за виконанням вимог і в разі потреби – вказівки на недоліки
Організація роботи вчителя другого класу щодо забезпечення вимог навчальних програм згідно нових державних стандартів