Програма реалізації школи І ступеня – це «Школа білих комірців» визначає перспективи розвитку початкової освіти закладу. В основу програми покладені державні стратегії та
основні напрями розвитку початкової освіти у XXI столітті, викладені в Національній доктрині і педагогічний задум моделювання та розвитку освітньої моделі початкової школи як
середовища для забезпечення умов самореалізації молодшого школяра та розвитку “Я” – КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТОСТІ в рамках програми розвитку школи “КРОК ДО
УСПІХУ» та проекту «ШКОЛА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ » в рамках Всеукраїнського експерименту «ВИБІР УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЇ», обласної цільової
програми «ШКОЛА МАЙБУТНЬОГО».
Методологією програми є теоретичні положення і концепції новітньої вітчизняної та зарубіжної педагогіки. В їх основі є пошук процесів досягнення дитиною вершин свого
«акме», вершин зрілості. Перш за все, здатності до проектування та рефлексіїї. Адже успішною можна вважати ту людину, яка вміє передбачати результати своїх дій, проникати в
сутність буття, творити власну філософію, відповідати за себе і якість свого життя.
Школа білих комірців — це початкова школа, що реалізує таку мету:
Формування ключових компетенцій молодшого школяра в інформаційному навчальному просторі на основі особистісно-зорієнтованих технологій, проектно-
дослідницької діяльності, індивідуалізації навчально-виховного процесу .
Основні напрямки діяльності «Школи білих комірців»:
- Оптимізація змісту та форм навчання, забезпечення діяльнісного, проектного підходу в організації навчально – виховного процесу.
- Формування позитивної мотивації до навчання.
- Створення розвивального предметно- ігрового середовища.
- Розвиток індивідувальних, пізнавальних здібностей кожної дитини.
- Досягнення кожним учнем соціально необхідного рівня загально - предметних компетенцій відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти.
- Профорієнтаційний моніторинг.
Основними завданнями «Школи білих комірців» є:
- Забезпечення адаптації, здоров’я та позитивного емоційного стану кожної дитини.
- Формування розгорнутої навчальної діяльності шляхом оволодіння організаційними, логіко-мовленнєвими, пізнавальними, читацькими, обчислювальними, фізкультурно-руховими і контрольно-оціночними уміннями та навичками.
- Розвиток життєвих компетенцій молодшого школяра.
- Надання максимально широкої освіти з метою забезпечення пропонованої допрофільної підготовки.
- Визначення професійних орієнтирів учнів.
- Моніторинг якості початкової освіти.
У школі працює згуртований і професійно – компетентний колектив педагогів, який став лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Початкова школа ХХІ століття» в номінації «Творчий колектив» (2008 рік).
Навчальна взаємодія забезпечується через використання різних технологій, серед яких поширеною є проектна. Вона наповнена конкретним змістом, коригується відповідно до умов закладу. Умовою якісного створення акмеологічного середовища є синтез діяльності педагога і учня. Це забезпечується діяльністю по створенню «Проекту успіху класу». Кожен клас працює над реалізацією власного проекту. Проекти успіху класу створюються відповідно до:
- індивідуально-типологічних та вікових особливостей дітей;
- провідної діяльності;
- ключових компетентностей;
- карти розвитку інтересів, напрямків виховання.
Проекти входять у план навчання учнів і мають риси, що сприяють успіху:
- вони викликають сильний інтерес у учнів групи, класу;
- залучають їх до різноманітної творчої діяльності.
- інтегрують зміст різних навчальних предметів, навчання з реальним життям;
- забезпечують використання знань, умінь, навичок, яких набувають учні під час навчальної діяльності для вирішення різних практичних задач, проблем.
Школа «Успіх» – це простір життя дитини: тут вона не готується до життя, а живе; і тому навчально-виховний простір сприяє становленню особистості як творця і проектувальника свого життя.